P.S. nr. 26 Control Operational
PROCEDURĂ DE SISTEM
PRIVIND CONTROLUL OPERAȚIONAL
COD: P.S. – 26
Ediţia I
Revizia 0
- Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea, avizarea şi aprobarea ediţiei
Nr. crt. | Responsabil | Nume si prenume | Functie | Data | Semnatura |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Elaborat | Camelia Teodorescu | Inspector mediu Jurist | ||
4 | Avizat | Singrid Conbolant | Compartiment Juridic | ||
7 | Aprobat | Andrei Fecioru | Director General |
- Evidenta modificari procedura
Nr. crt. | Editia/ revizia | Componenta revizuita | Cauza/ Baza/ Descrierea modificarii | Data de la care se aplica editia/ revizia |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 | I | – – |
3. Lista persoanelor la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul procedurii
Nr. crt. | Scopul difuzarii | Structura Functionala | Functie | Nume si prenume | Data primirii | Semnatura |
0 | 1 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | Evidenta/ Arhivare | Secretariat Tehnic CM SCIM/Responsabil SCIM | …………….. | |||
2. | Tuturor compartimentelor |
4. Scopul procedurii
Scopul acestei proceduri este de a identifica acele operaţii, activităţi şi procese asociate aspectelor semnificative de mediu, corespunzător politicii, obiectivelor generale şi obiectivelor specifice ale Salubrizare Sector 5 SA şi de a stabili criteriile de operare.
5. Domeniul de aplicare
Prezenta procedură se aplică tuturor activitățior / proceselor Salubrizare Sector 5 SA.
- Documente de referință
6.1. SR EN ISO 9001 : 2015, Sisteme de management al calităţii. Cerinţe.
SR EN ISO 9004: 2010, Conducerea unei organizaţii câte un succes durabil. O abordarea bazată pe managementul calităţii.
6.2. SR EN ISO 9000 : 2015, Sisteme de management al calităţii. Principii fundamentale şi vocabular.
6.3. SR ISO/TR 10013 : 2003, Linii directoare pentru documentaţia sistemului de management al
calităţii.
6.4. SR EN ISO 14001:2015, Sisteme de management de mediu. Cerinţe. şi ghid de utilizare.
6.5. SR ISO 14050:2010, Management de mediu – vocabular.
6.6. SR EN ISO 14004:2016, Sisteme de management de mediu. Linii directoare referitoare la principii şi tehnici de aplicare.
6.7. Alte documente, inclusiv reglementări interne ale societăţii
Politica SMI – Salubrizare Sector 5 S.A.
Procedura „Obiective, ținte și programe de management de mediu”.
Procedura „Aspecte de mediu”
Procedura de gestionare a deşeurilor,
Legislaţia de mediu în vigoare
- Definiţii, abrevieri şi termeni utilizaţi
7.1. Definitii | ||||||
Nr. | Termenul | Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul; | ||||
crt. | ||||||
1. | Planificarea calitatii | Parte a managementului concentratata pe stabilirea obiectivelor | ||||
calitatii si care specifica procesele operationale necesare si | ||||||
resursele aferente pentru a indeplini obiectivele calitatii. | ||||||
2. | Planul calitatii | Document care precizeaza practicile, resursele si succesiunea | ||||
activitatilor specifice referitoare la calitate relevante pentru un | ||||||
anumit produs/instalatie sau contract. | ||||||
3. | Sistem de Management | al | Sistem de management prin care se orienteaza si se controleaza | |||
Calitatii | o organizatie in ceea ce priveste calitatea. | |||||
4. | Produs | Rrezultat al activitatilor sau proceselor. | ||||
5. | Proces | Ansambu de activitati corelate sau in interactiune care | ||||
transforma elemente de intrare in elemente de iesire. | ||||||
6. | Contract | Acord liber consimtit intre doua persoane juridice in scopul | ||||
nasterii modificarii sau stingerii unor raporturi juridice rezultat | ||||||
al unor negocieri. | ||||||
7. | Inregistrare | Informatie documentata – informatia si suportul ei (electonice | ||||
sau pe suport hartie etc). Sunt considerate informatii | ||||||
documentate: procedurile, formularele, manualele, diverse alte | ||||||
inregsitrari pe suport de hartie sau electronic. | ||||||
7.2. Abrevieri | ||||||
Nr. crt. | Abrevierea | Termenul abreviat | ||||
1. | Societatea | Salubrizare Sector 5 S.A. | ||||
2. | DG | Director General | ||||
3. | SMC | Sistemul de management al calitatii | ||||
4. | SMM | Sistemul de management al mediului | ||||
5. | SMI | Sistemul | de management integrat al calitatii si mediului | ||
6. | Manager SMI | Manager | al sistemului de management integrat (al calitatii si | ||
mediului) | |||||
7. | P | Procedura | |||
8. | N | Norma | |||
9. | TD | Tipul documentului (original sau copie) | |||
10. | TC | Nivelul de control aplicat documentului | |||
11. | NC | Nivelul de clasificare aplicat documentului (confidential, uz intern | |||
sau neconfidential) | |||||
12. | S | Stabilirea | |||
13. | P | Planificarea | |||
14. | As | Asigurarea | |||
15. | An | Analizarea | |||
8. Descrierea procedurii
8.1. Managerul SMI identifică acele operaţii şi activităţi care sunt asociate aspectelor de mediu semnificative identificate, corespunzător politicii de mediu, a obiectivelor şi țintelor sale, pentru a se asigura că acestea se realizează în condiţii specificate, prin:
- stabilirea, implementarea şi menţinerea unei proceduri documentate pentru a ţine sub control situaţiile în care absenţa unor astfel de proceduri ar putea conduce la abateri de la politica de mediu, obiectivele şi ţintele de mediu;
- stipularea în procedura a criteriilor de operare;
- stabilirea, implementarea şi menţinerea procedurii referitoare la aspectele semnificative de mediu
identificate, ale bunurilor şi serviciilor utilizate de organizaţie şi comunicarea către furnizori şi contractanţi a procedurilor şi cerinţelor de mediu relevante.
8.2 Stabilirea procedurilor operaţionale se face pe baza analizei aspectelor semnificative de mediu de la Societate. În acest sens Manager SMI, împreună cu conducătorii compartimentelor, identifică necesarul de proceduri operaţionale la nivelul întregii Societati. Criteriile de operare se stabilesc de comun acord între Managerul SMI, salariaţii Societatii cărora aceste proceduri operaţionale le sunt destinate.
8.3 Cerinţele operaţionale stabilite conform acestei proceduri sunt menţinute de către Manager SMI. În acest sens Manager SMI va realiza următoarele activităţi:
- difuzează versiunile actualizate ale procedurilor către salariaţii Societatii;
- actualizează periodic criteriile de operare prin consultarea compartimentelor destinatare;
- stabilesc noi criterii de operare în funcţie de modificările relevante în funcţionarea organizaţiei şi a elementelor SMM;
- revizuiesc periodic, cel puţin o dată pe an, cerinţele operaţionale în vigoare şi planifica noi cerinţe
operaţionale în funcţie de noile aspecte semnificative de mediu.
8.4 Salariaţii Societatii au obligaţia de a pune în aplicare prevederile din proceduri stabilite la nivelul organizaţiei.
8.5 În cazul in care, prin natura activităţilor aplicarea în totalitate sau părţi ale procedurilor nu poate fi realizată salariaţii comunică Managerului SMI observaţiile identificate. Managerul SMI analizează aceste observaţii şi stabileşte noi criterii de operare aplicabile pentru aceste situaţii particulare.
8.6 În cazul în care, prin specificul unor operaţii/activităţi sau particularităţi ale amplasamentului este necesară detalierea unor procese/sub-procese descrise in proceduri sau criterii de operare, Managerul SMI poate stabili proceduri/instrucţiuni de lucru care să detalieze aceste procese.
8.7 Conducătorii compartimentelor au responsabilitatea implementării şi instruirii personalului din
subordine privind aplicarea procedurilor şi a criteriilor operaţionale, în aria lor de competenţă. În cazul în
care aceste documente şi criterii vizează furnizorii de bunuri utilizate în cadrul Societatii sau
contractanţii care îşi desfăşoară activitatea pe amplasamentele sau în numele organizaţiei, responsabilităţile
cunducătorilor compartimentelor se extind cu aceste prevederi.
8.8 În cadrul Societatii următoarele activităţi sunt supuse controlului operaţional:
- marketingul şi vânzările;
- suportul tehnic;
- transportul materialelor, produselor şi deşeurilor;
- asamblarea şi service pentru sisteme de calcul
- manipularea şi depozitarea componentelor sistemelor de calcul şi produselor;
- achiziţia de diverse echipamente etc.
- manipularea şi depozitarea deseurilor
8.9. Modificări şi revizii ale prezentei proceduri
Orice modificare sau completare în conţinutul acestei proceduri se face numai de către Managerul SMI. Orice modificare (fraza, paragraf) în conţinutul acestei proceduri se face în conformitate cu prevederile P.S. – 01 „Procedură de sistem privind elaborarea procedurilor”.
- Responsabilități și răspunderi în derularea activității
Nr. ctr | Structura functionala Postul/actiunea/operatiunea | Responsabil sistem management calitate si mediu | Manager SMI | Director General | Compartimente din Societate |
1 | Elaborarea Procedurii | E | |||
2 | Verificarea Proceduri | V | |||
3 | Aplicarea Procedurii | Ap | Ap | Ap | |
4 | Aprobarea Procedurii | A | |||
5 | Arhivarea Procedurii | Ah | |||
6 | Identificarea necesarului de proceduri operationale, numirea echipelor tehnice pentru elaborarea acestor documente, analizarea și aprobarea criteriilor de operare | Ap | Ap |
10. Anexe, înregistrări, arhivări
Nr. | Denumirea | Elaborat | Aprobă | Nr. | Difuzare | Arhivare | Alte | |||
crt. | anexei | Exemplare | Loc | Perioadă | elemente | |||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
1. | Proces | Reprezentantul | DG | 1 | ||||||
verbal | managementului | |||||||||
control | pentru SMI | |||||||||
operațional | ||||||||||
SMI | ||||||||||
2. | Matrice | Responsabil | DG | 1 | ||||||
control | sistemul de | |||||||||
operational | management al | |||||||||
calității și | ||||||||||
mediului. |
11. Cuprins
Nr Ctr. | Denumirea componentei din cadrul procedurii formalizate | Pagina |
Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea, avizarea şi aprobarea ediţiei | 2 | |
Situtiile editiilor si reviziilor | 2 | |
Lista pers la care se difuzeaza editia | 2 | |
Scopul procedurii | 2 | |
Domeniul de aplicare | 2 | |
Documentele de referinta | 3 | |
Definitii, abrevieri si termeni utilizati | 3 | |
Descrierea procedurii | 4 | |
Responsabilitati si raspunderi in derularea activitatii | 6 | |
Anexe, inregistrari, arhiva | 6 | |
Cuprins | 7 |